MELİSA VARDAL –  “Gidin”, “Denizdeyim”, “Don Kafa”, “Hâlim Yok”, “Köleler ve Kilitler”, “Lay Lay Lom” gibi şarkılarıyla geniş kitlelere ulaşan Peyk, toplumsal sorunları, bireysel sıkıntıları ve sistem eleştirilerini müziğine cesurca yansıttı. Rock, blues, reggae gibi farklı türleri harmanlayarak kendine has bir tarz yaratan Alış, müziğe getirdiği özgün yorum ve toplumsal meselelere duyarlılığı ile tanınıyordu. Sanatsal yolculuğunu müziğin ötesine taşıyarak tiyatroya da uzanan Alış, “Hamiyet” müzikaliyle de 12 Eylül darbesinin izlerini sahneye taşıdı. Sanatçı, pandemi döneminde de müzisyenlerin yaşadığı zorluklara dikkat çekmek amacıyla “Olta Dayanışma” projesini başlatmıştı. Bu platform sayesinde müzisyenler arasında dayanışmanın güçlenmesi ve sektörün sorunlarına çözüm üretmeyi amaçlıyordu. Alış, bu projeyle müzik sektöründeki haksızlıklara, ticari kaygılara ve sanatçıların yaşadığı zorluklara karşı bir duruş sergiledi.  

Boyun eğmeyişi ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hatırlayacağımız İrfan Alış, “Peyk” şarkısında gençlik yıllarına ve grubun doğuşuna dair verdiği özel anılarla aklımıza kazınacak: “90’lı yıllar ve hep sokaklardayız… Ebu Ziya Caddesi girişte altın büfede, oturuyoruz hep önünde. Söylemişiz goralı konuşmalar yerken…” Alış ve Peyk’in müzik yolculuğu, hayalleri ve dostluğu İstanbul’un sokaklarında, ‘90’larda yeşerdi ve bugüne dek sürdü. Sanatına, mücadelesini ve emeğine saygı ile hoşça kal Peyk’in sesi…. 

Via source: https://www.milliyet.com.tr/kultur-sanat/kalbim-olu-bulundu-dun-sabah-7226979